24 t/m 27 juli Terceira

2 augustus 2016 - Faial, Portugal

Wij zeilen de nacht door met een prachtige snelheid en knopen de lijnen vast in Angra do Heroisma om 07.45 uur na een tocht van 95 mijl. We vangen de boten op die later komen en merken dat een enorme swell in de haven ons noodzaakt tot het leggen van lijnen met rubber schokdempers. Nog niet helemaal ideaal, we moeten het ermee doen. Na een nachttocht van een nacht ben je altijd een beetje brak, je komt niet echt in het ritme We doen rustig aan, klaren in en gaan voor koffie aan de wal. Angro do Heroisma is een cultuurmonument, de bontgekleurde huizen met hun smeedijzeren balkons en hun bloemen karakteriseren het straatbeeld en doen mij denken aan Zuid Amerika en Curacao.We ontmoeten Vasco da Gama en lopen door een prachtig stadspark. Het is warm, we pakken de zwemspullen en een parasol en vertrekken naar het strand, voor een siesta en een duik in zee. Herboren komen we terug en maken kennis met onze engelse buren die al 10 jaar om de wereld zeilen. vol verhalen, wij hangen aan hun lippen. Hun twee hondjes doen ons denken aan Zoef, die een geweldig thuis heeft voor deze periode. We eten aan boord en gaan vroeg te kooi.

Maandag 25 juli

De volgende dag gaan we op zoek naar een huurauto voor Dinsdag en gaan naar de supermarkt om in te kopen voor de Pot-luck, BBQ met eigen eten. Wij tuigen een karretje op met de Cobb, gemarineerd vlees, salade en drank, zo vertrekken wij gezamenlijk naar een prachtige plek met dito uitzicht om de avond door te brengen. Het is reuze gezellig en via de Fanfare gaan wij terug aan boord en rollen tevreden in de kooi.

Dinsdag 26 juli

Om 09.30 uur halen we onze huurauto en rijden oostwaarts de stad uit een mooie weg langs de kust en stoppen in Praia da Victoria, een prachtig goed ondehouden plaatsje met de grootste haven van de Azoren, welke ze te danken hebben aan de Amerikanen die hier een basis hadden. Door naar Biscoitos, waar wij zwemmen tussen de rotsen. Via de westkust rijden wij weer naar Angra do Heroisma eerst naar de supermarkt voor de zware dingen dan naar de haven. Eten aan boord en hopen vanavond goed te slapen, ondanks de swell in de haven.

woensdag 27 juli

Wasdag vandaag en verder hebben we niets op het programma staan. Een rustige dag in en rondom de Roboot. Eten aan de wal en gaan bijtijds te kooi

1. Gonne en gert kok:
    6 augustus 2016
    lieve vrienden

wat een geweldige fotos en verhalen
    wij genieten
    liefs