26 en 27 augustus Eastbourne

31 oktober 2016 - Ijmuiden, Nederland

Vrijdag 26 augustus

Reveille 07.00 uur, palaver 07.30 en vertrek 08.00 naar Eastbourne, 65 mls.  Momenteel is het te onstabiel in België met veel onweer en harde wind, vandaar de keuze voor Eastbourne. We zijn niet meer compleet, de Vlietstroom is onderweg naar België en de Hester vertrekt vandaag vanuit Dartmouth naar Eatsbourne. Het einde van een fantastische reis komt met rasse schreden naderbij. Wij genieten nog even van de prachtige Solent met veel zon, geen wind en motoren de goede kant op. Komen langs the Seven Sisters en Beachy Head, indrukwekkend die mooie krijtrotsen. Knopen om 19.30 uur de lijnen vast in de haven. Eten aan boord, doen koffie aan de wal en fourageren in een enorme supermarkt die tot 24.00 uur open is. Gaan tevreden te kooi.

Zaterdag 27 augustus

Via de sms krijgen we bericht dat het vertrek naar De Belgische kust om 22.00 uur gepland staat. Wij besluiten een andere route te nemen en hebben dus nog een rustig dagje in Eastbourne. Philip en Bob maken de Roboot schoon en ik ga met Hilde Eastbourne in. We lopen langs de kust, heerlijk even de benen te strekken. Drinken koffie en kletsen heel wat af. Eastbourne is een prachtige stad met veel groen. We lunchen in een echte Engelse tea-room en duiken daarna het centrum in om aanvulling te doen op de kast met niks om aan te trekken. Trots lopen we met onze aankopen terug naar de haven. De bemanning van de Zeerob passeert ons op de fiets en met hen doe we gezellig een drankje langs de boulevard. Om 18.00 ben ik weer aan boord, van een prachtig schoon schip. De mannen hebben hun best gedaan. Dan verwelkomen wij de Hester met pangeroffel. Om 20.30 is het laatste palaver. Afscheid nemen is moeilijk en de weersvooruitzichten van degenen die vertrekken zijn niet rooskleurig. Om 22.00 uur vertrekt het halve dorp. Wij eten bij de Thai met Hilde en Kees. Samen met Bob de bemanning van de Zeerob en de Stormvogel wordt het weer een latertje. We besluiten morgenochtend om 08.00 richting Ramsgate te gaan. Gaan tevreden te kooi.