23 augustus Portland Bill

16 oktober 2016 - Ijmuiden, Nederland

Dinsdag 23 augustus

Reveille 05.00 uur, palaver 05.30 uur, trossen los 06.00 uur. Tocht van 50 mijl naar Portland Bill, niet echt bezeild, maar prachtig weer. Tijdens Palaver kregen we te horen dat we voor de kentering van de stroom Portland Bill gerond moesten hebben, anders kon het nog wel een lange dag worden. De Stormvogel gaat ons hoog aan de wind voorbij, wij denken dat het ijzeren zeil bij hen de hoogte maakt, terwijl de Vlietstroom 15 graden onder ons ligt. Uiteindelijk gaat bij ons ook de motor aan en zijn wij op tijd waar we willen zijn. We lopen een enorme ommuurde baai binnen, waar een olympische haven gebouwd is. Veel reuring met kleine zeilbootjes en er is een uitstekende tankplek. We knopen de lijnen vast om 17.30, gevolgd door een borrel aan boord van de Vlietstroom, waar de bemanning van de Mjollnir zich schaart onder de elite van de kopgroep. HIlde en ik drinken thee aan boord van de Stormvogel. Eten heerlijk aan boord en doen koffie aan de wal. Werkelijk niets te beleven hier en ook geen WiFi. We zijn teleurgesteld. Gaan bijtijds naar bed.