5 t/m 8 juni van Vlissingen naar Cherbourg

8 juni 2016 - Cherbourg, Frankrijk

Inmiddels hebben we al weer een behoorlijke afstand afgelegd.

Zondag 5 juni.

Wij zijn om 05.30 uur vertrokken vanuit Vlissingen naar Nieuwpoort. Oma, Joe en Marijke stonden op dit vroege uur op de sluis om ons uit te zwaaien, een ontroerend moment. Onderweg regen en kou, meerden om 12.00 uur af in Nieuwpoort.

Maandag 6 juni.

Dat was een vroegertje. Om 01.30 uur ging de wekker, lijnen los om 2.30 uur richting Boulogne. We begonnen met een rif in het grootzeil, daarna voltuig heerlijk gezeild.

Dinsdag 7 juni.

We vertrekken om 07.00 uur vanuit Boulogne naar Cherbourg, een tocht 145 mijl, dat betekent 's nachts doorvaren. Een zonnige dag met wisselende wind. Lezen en wat luieren na de korte nachten deed ons goed. Avontuurlijke nacht met af en toe zeer dichte mist en kruisende scheepvaart naar Le Havre. Om 08.00 uur knoopten wij de lijnen vast in Cherbourg, waarna wij heel kort onder zeil gingen om op tijd te zijn voor de steigerborrel.