9 juni t/m 13 juni vertrek Cherbourg via Guernsey naar Roscoff

13 juni 2016 - Roscoff, Frankrijk

9 juni, vertrek naar Guernsey om 13.00 uur, mooi weer, zon en wind.

We zeilen de hele rit van 32 mijl. Meren af aan de buitensteiger om 19.30 uur. Trakteren ons op een kop koffie in een café met goede WiFi in ST Peter Port en maken het niet laat. 10 juni hebben we een havendag om voor de volgende tocht weer wat energie op te doen, het is hard werken. Het regent en we hebben nog steeds de winterkleding aan. We fourageren verse voorraad en wandelen naar het kasteel. 's Avonds etende we aan wal, Aleid haar laatste avond, we gaan haar missen.

11 juni.

De wekker staat om 05.00 uur, vertrek om 05.30 naar Roscoff, 75 mijl. Aleid staat met haar koffer op de steiger om naar het vliegveld te gaan. We zwaaien en zetten onze koers uit. Af en toe de bekende fog patches, weinig wind tot aan het middaguur. Dan oplopend tot 20 knopen, rif in het grootzeil en stagfok gehesen. We zeilen om 19.00 uur de haven van Roscoff in.

12 juni.

Rustdag en daar genieten we van. Schoon schip, wasdag en sightseeing in Roscoff. Aan het eind van de dag palaver en worden de mogelijke opties bekeken hoe verder. Ik probeer ook nog nieuwe foto's in te laden.

Wordt vervolgd...

1. Marijke:
    13 juni 2016
    Jullie zijn goed gevorderd! Leuk om jullie te volgen en ook de plaatsjes van dichterbij te bekijken. Roscoff heeft veel te bieden. We krijgen er zin in, maar we begrijpen ook dat het best vermoeiend is, je bent altijd bezig! En het weer zit ook niet altijd mee, zo koud hadden we niet meer verwacht! Nu bijna aan de eerste grote stap, naar Spanje en wachten op gunstig weer. De twee nieuwe kersverse matrozen zijn al gepakt en gezakt en Zij verheugen zich erg om mee te kunnen zeilen! Heb een goede vaart en we leven mee!
    marijke
  2. Pien:
    Veel suc6 nog dikke kus van pien
  3. Aleid:
    13 juni 2016
    Wat leuk weer om te lezen, jammer van de winterkleren, hoop dat ze snel ingeruild kunnen worden voor de zomerkleding!! Lekker uitrusten en opladen voor de volgende trip
  4. Linda Brouwers:
    13 juni 2016
    wat een avontuur en zo leuk jullie te kunnen volgen via de reisblog! Succes verder en vooral ook heel veel plezier, Linda
  5. Monique van Wijngaarden:
    Ha Philip en Hanneke,
    Leuk weer om te lezen, je hebt toch op het laatste tochtje wel lekker gevaren zie ik aan het uurgemiddelde, en nog geen tegenwind. En het goeie nieuws is, het wordt vanzelf warmer! Zal jullie morgen nog eens opzoeken op de AIS!
    Fijne reis, goeie wind, zonnetje etc. toegewenst!
    Henk en Monique
  6. Dirk en Marjolein van Os:
    13 juni 2016
    Leuk de verhalen te lezen en succes met de verdere trip. We zullen duimen voor snel mooi weer en een gunstige.
  7. Wim&Gerrie:
    15 juni 2016
    Hallo diehards!
    Zien zojuist via MarineTraffic dat jullie in de buurt van Brest zijn. Geweldig hoor dat alles zo op schema ligt. Dat hebben we in het verleden wel eens anders meegemaakt, hihi!
    Inmiddels zijn jullie natuurlijk behoorlijk ingeslingerd voor de oversteek van de Golf. We wensen jullie heel veel succes daarmee, maar hopenlijk eerst nog even een lekkere rustdag? Wij zijn er helemaal klaar voor om vlg week aan boord te komen. Wim heeft al flink geoefend in de 16m2 en ik eet elke dag een stukje gember tegen zeeziekte.
    Lieve groet, Wim&Gerrie
  8. Ewout:
    16 juni 2016
    Leuk om jullie zo te volgen! Aleid heeft genoten aan boord. Veel succes met de grote oversteek morgen!
  9. Pien:
    17 juni 2016