La Coruna t/m 21 juni, dan naar Camarinhas

23 juni 2016 - Camariñas, Spanje

De Roboot krijgt natuurlijk als eerste alle aandacht, ze heeft het fantastisch gedaan, evenals de bemanning. Ze wordt van binnen en buiten geschrobd, de zeilpakken worden gespoeld en dan is er tijd voor een biertje. we maken nog een prachtige wandeling. Als de laatste binnen is om 20.30 uur hebben we een steigerborrel en delen ervaringen. We gaan vroeg te kooi en de dromen zijn deze nacht zoet.

Maandag 20 juni.

We gaan 'winkelen' in een prachtige stad, schoon, goed georganiseerd en ontdekken schoonheden waar we stil van worden. We bezoeken de Mercado en zien verrassende waar aangeprezen, maar gaan voor een maiskip voor op de cobb. We drinken koffie met taart en vergapen ons aan prachtige gebouwen , mooie pleinen, kortom een plek met een gouden randje. De lunch is meer dan voortreffelijk daarna is het tijd voor de blog. De rest vertrekt voor nog een wandeling. Na een salade aan boord gaan we vroeg te kooi.

Dinsdag 21 juni.

Reveille om 08.00 uur. Na het ontbijt en een laatste aandachtspunt voor Rutger is het tijd om afscheid te nemen van Rutger en Ernestine. We hebben genoten en als team een geweldige prestatie geleverd. Chapeau!!! Het voelt leeg als we terugkomen aan boord. We vieren een verjaardag aan boord van de Tournesol. Maken schoon schip en fourageren voor morgen. Om een uur of vijf komen de nieuwe opstappers Wim en Gerrie aan boord. Het eerste aandachtspunt doemt op, een lijntje van de LazyJack is losgeschoten en Philip vraagt mij nog een keer de mast in te gaan, maar na twee keer denk ik daar anders over. We lossen het anders op en de klus wordt geklaard. Na het eten gaan we voeg te kooi.

Woensdag 22 juni.

Om 09.00 uur trossen los voor een tocht van 52 mijl naar Camarinas. Het wordt merendeel een voor de windse koers. De nieuwe bemanning heeft er moeite mee, maar we komen om 17.00 uur veilig aan. Waar we het stadje verkennen en heerlijk aan de wal eten. We zien de wedstrijd België tegen Zweden en gaan met een goed gevoel te kooi.

Wordt vervolgd...

1. Cami:
    23 juni 2016
    Spannend!
  2. Rutger:
    23 juni 2016
    Wat een vreugde was het om met deze kapitein en kapiteinse een stukje te mogen meevaren . Weer eens wat anders dan het gescharrel op de Noordzee . "Gewoon" eens een paar dagen dezelfde koers en bij aankomst weer een andere taal en cultuur . Opgewekt op weg naar nieuwe bestemmingen en grotere oversteken, deze vreugde en uitdaging creëren zij toch maar voor zichzelf. Zet hem op, ook bij tegenwind.
    Rutger en Ernestine
  3. Hans Rietdijk:
    29 juni 2016
    Mooooie verhalen met gezellige opstappers, tot nu toe mij allen bekend, is mooi om te doen en jullie waren er al een jaar mee bezig met voorbereiden. Goed dat alles werkt en er nog nix kapot is gegaan. Jullie hebben nu beter weer dan wij hier in Langwar, beetje regen maar goede werk temp om hier wat aanhangers zand te scheppen en palen te heien in grond voor renovatie nieuwe steiger. Ben weer benieuwd naar de nieuwe foto's en verhalen. groetjes en goede reis Anka@Hans