13 en 14 juni Warnemünde

2 juli 2017 - Helsinki, Finland

Dinsdag 13 juni

We waaien nog steeds uit onze broek, erg vermoeiend altijd maar die wind. Philip en ik gaan vandaag met de trein naar Rostock. Een mooi ritje van 25 minuten. Lopen naar de Altstadt en zien meteen de prachtige gevels in verschillende kleuren, oud en nieuw naast elkaar. Rostock was een strategisch gelegen handelsstad met veel industrie, oa vliegtuigindustrie (Henkel). Tijdens de oorlog is hier flink wat weggebombardeerd, daar is een deel weer van gerestaureerd.  Tijdens de bustour zien we ook duidelijk de scheiding van toen tussen de verschillende wijken, de stadsmuur, kloosters en de universiteit. Dit is een van de oudste universiteitssteden van Duitsland. Een erg leerzame dag. Om half vijf nemen we de trein terug, onder de indruk van wat we allemaal gezien en gehoord hebben.
Kees nodigt ons uit voor een maal aan de wal, we zijn weer met 4, erg gezellig. Om 22.00 uur gaat de kop in het kussen.

Woensdag 14 juni
Nog steeds wind en we besluiten een dagje te blijven. Lopen weer hard. Hilde en ik bezoeken een onderzoekscentrum voor Zeeleeuwen, we horen in de haven hun gebulder. Drinken koffie in een van de hotels. Verder luieren we de dag door, echt vakantie. 's Avonds valt de wind weg, wat een weelde aan rust. Bijtijds te kooi.