25 en 26 juli Stockholm - Nynäshamn - Mem

15 augustus 2017 - Ebeltoft, Denemarken

25 en 26 juli Stockholm - Nynäshamn - Mem

Reveille 07.00 uur, lijnen los 08.30 uur, wind NE, afstand 40.4 NM. Door de Engelse relingklever bij de Stormvogel is het vertrek wat verlaat. Het weer is bewolkt en we nemen de ZO passage vanuit Stockholm, Baggensstäket, soms is de doorvaart erg smal dan hoop je dat er geen tegenligger aankomt. Iedere meter is in het begin bebouwd. De rode huisjes, die oorspronkelijk de heuvels kleurden, hebben plaats gemaakt voor grote huizen met torentjes, een beetje show off. Het water wordt breder, door de scheren varen wij verder met waar mogelijk de genua bij. Daar zien we dan toch nog wat rode huisjes. Knopen de lijnen om 16.00 uur vast, de haak aan de hekboei lukt dit keer prima, in Nynäshamn. Een leuk gedoe bij de haven, waar we 's avonds koffie drinken met plaids om de benen, het is bitter koud. Om 22.30 uur gaat de kop in het kussen.

26 juli - Nynäshamn - Mem

Reveille 07.00 uur. 08.00 uur havenmeester en waypoints invoeren. 08.30 lijnen los op weg naar Mem, het begin van ons volgende avontuur. Prachtig weer, we varen rustig zuidwaarts. Hebben een heerlijke luie dag, tijd om mijn boek uit te lezen. De luchten zijn prachtig en showen hun verscheidenheid aan windveren. We trimmen de jurk van de Roboot, maar echt tevreden zijn we nog steeds niet. Vlinderen voor de wind verder. Als het Götakanaal belooft net zo mooi te zijn als de laatste mijlen die wij door de scheren varen met hun roestrode huisjes, dan hebben wij een hele goede keuze gemaakt. Om 20.15 uur knopen wij de lijnen vast in de kom van Mem. We lopen langs de eerste sluis, nieuwsgierig hoe het zal gaan. Het café is al gesloten. We drinken nog een afzakkertje aan boord en laten om 22.00 uur de kop in het kussen zakken.

1. Marit:
    16 augustus 2017
    Leuk om jullie avonturen nog steeds te kunnen volgen!
    Lieve groetjes,
    Marit
  2. Anka:
    17 augustus 2017
    Wat een avontuur weer.
    Wij hebben vandaag ook regen gehad nu droog.
    In Knokke geluncht. Mooie badplaats mooie huizen en chique auto's Heel gezellig met zo'n grote groep. Morgen komen Liselotte en Steven, zij hebben een week in N Frankrijk gezetten in het huisje van zijn moeder. Zondag weer naar huis. Wij kijken in de verte op stormvloetkerering bij Kamperland. Komen heel veel vrachtboten voorbij mooi gezicht. Goede vaart en tot ziens, Anka