Dinsdag 30 mei

12 juni 2017 - Warnemunde, Duitsland

Dinsdag 30 mei

Het weer is goed van slag, hopelijk voor niet al te lange tijd. Het is onrustig in de atmosfeer, harde wind, miezer en slecht zicht. We doen nog wat laatste boodschappen en maken ons klaar voor vertrek naar Vlieland. Om 12.30 uur gaan de lijnen los, vanwege NW6 gaan de hoogwaterdeuren dicht onder de spoorbrug. Voor ons een slechte tijd om te vertrekken, stroom tegen wind. We maken maar 3 knoop voortgang, in combinatie met het slechte zicht, besluiten we terug te gaan naar Harlingen, waar we de lijnen om 14.30 uur weer vastknopen wachtend op betere tijden. Tijd voor mijn boek en lees het uit, heerlijk dit is vakantie. In de avon valt de wind gedeeltelijk weg en hebben we een rustige nacht.

Woensdag 31 mei

We staan op met prachtig weer. Zijn iets vergeten en om dat aan te schaffen moeten we een eindje lopen, zo ontdekken we Harlingen van een andere kant. Om 16.00 uur gaan de hoogwaterdeuren open en wij naar buiten. Wind 10 kn. NW en 15 mijl te gaan met stroom mee is een aangenaam tochtje. We vliegen over de Waddenzee, wat een prachtig stuk Nederland is dit. De weerspiegelingen in het water, de drooggevallen banken en alles wat daarop leeft. Om 18.30 uur knopen we de lijnen vast in Oost-Vlieland aan de langssteiger, een daalders plekje. Hier wachten we op de Stormvogel en dat is beslist geen straf. We lopen naar het dorp en eten in een leuke tent. 's Avonds draai ik voor het eerst de wasmachine, waar ik intens blij mee ben.  Om tien uur gaan we voldaan en tevreden te kooi.