1 en 2 juni Vlieland

12 juni 2017 - Warnemunde, Duitsland

Donderdag 1 juni

Dit belooft weer een prachtige dag te worden. Ik hang de was op die tijdens onze nachtrust is gedraaid, een grote luxe. Philip ontvouwt de fietsen en na het ontbijt gaan we op pad. Fietsen via bospaden naar het dorp en drinken buiten koffie bij Hotel de Bruin. De Stormvogel meldt zich en wij fietsen terug naar de haven en kletsen bij aan boord van de Stormvogel. Met Hilde op haar nieuwe fiets, gaan we via de leuke winkel eb en vloed, naar het Posthuys aan de andere kant van het eiland. We boffen enorm om met dit weer op Vlieland te zijn, mooier kan je het niet treffen. We eten aan boord en gaan tevreden te kooi.

Vrijdag 2 juni

We worden gewekt door de zon, strakblauwe luchten nauwelijks wind. Na het ontbijt stappen we weer op de fiets voor een kop koffie buiten bij Hotel de Bruin. Hilde voegt zich bij ons en zo kletsen we een gat in de dag. Daarna fietsen we via de andere kant van het eiland over schelpenpaden, genietend van mooie vergezichten over zee, het eiland rond. Ontmoeten leuke mensen die al meer dan dertig jaar op Vlieland komen in alle seizoenen en het verveelt nooit. Wij kunnen ons daar iets bij voorstellen. Gaan terug naar de haven via het havenkantoor, waar we ons laatste Seamap kaartje halen, dat Gijs heeft opgestuurd. We ontmoeten in de haven leuke mensen met bijbehorende adviezen over wat we beslist niet mogen overslaan op onze verdere tocht.

We brengen een bezoek aan het Armenhuys, nu een restaurant, om een tafel te reserveren voor vanavond, helaas compleet volgeboekt de komende dagen. Jammer want het ligt op een idyllische plek. Uiteindelijk eten we prima in de haven met Kees en Hilde. Hebben een gezellige avond en gaan tevreden te kooi

1. Antoinette Sänger:
    12 juni 2017
    Wat ontzettend leuk om jullie weer te volgen. Geniet van een mooie tocht en we zijn heel benieuwd hoe dat is om op eigen kiel naar St. Petersburg te varen.
  2. Linda Brouwers:
    13 juni 2017
    Klinkt weer geweldig! Heerlijk om te volgen en zo leuk beschreven dat ik het allemaal voor me zie, bye bye Linda
  3. Gonne en gert kok:
    13 juni 2017
    wauw vlieland....ik sta te trappelen !!!!
  4. Anka:
    20 juni 2017
    Jullie tocht begint al heel goed daar op Vlieland, doe de groeten aan Hilde.
    Hier ook tropisch warm, veel uit eten geweest met Ron Odette en Robert en regelmatig met kinderen etc.
    Tuin erg droog dus sproeien geblazen. Geniet van de tocht en tot het volgende bericht.